ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ (3D VIRTUAL TOUR) ΤΟΥ ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ "ΡΗΓΑΣ ΒΕΛΕΣΤΙΝΛΗΣ" ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ, ΓΙΑ ΤΑ 200 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821, ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΓΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ
Το σχολείο κατά τα σχολικό έτος 2020-21 υλοποιεί σχέδιο δράσης με τίτλο "ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ (3D VIRTUAL TOUR) ΤΟΥ ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ''ΡΗΓΑΣ ΒΕΛΕΣΤΙΝΛΗΣ'' ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ, ΓΙΑ ΤΑ 200 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821, ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΓΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ".
Το σχέδιο εντάσσεται στο πλαίσιο της υλοποίησης της πράξης «Υποστήριξη και διαχείριση των σχεδίων δράσης του έργου μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ» μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευση και διά βίου μάθηση 2014 - 2020» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διαχειριστή του έργου το Κέντρο Διάδοσης και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ».
Στο έργο συμμετέχουν μαθητές από τους τρεις τομείς του σχολείου, Γεωπονίας, Πληροφορικής, Διοίκησης - Οικονομίας ενώ την επίβλεψη έχουν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί Βασίλειος Χατζηθεοδώρου, Γεωπόνος - υπεύθυνος του έργου και Μαρία Συκοπούλου, Πληροφορικής - συνεργαζόμενη στο έργο.
Το έργο αποτελείται από τέσσερις επιμέρους υποδράσεις.
Υποδράση 1:
Δημιουργία οδηγού εικονικής περιήγησης του Εκθεσιακού Χώρου - Κέντρο Πολιτισμού «Ρήγας Βελεστινλής» και 3D μοντελοποίηση αποτυπωμένων νομισμάτων της Χάρτας του Ρήγα
Οι μαθητές του σχολείου μας ορμώμενοι από το επερχόμενο γεγονός της συμπλήρωσης 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και επιθυμώντας να συμβάλλουν κι οι ίδιοι με τον τρόπο τους στον εορτασμό του, αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια τρισδιάστατη εικονική αναπαράσταση του Εκθεσιακού Χώρου - Κέντρο Πολιτισμού «Ρήγας Βελεστινλής» που βρίσκεται στην έδρα του σχολείου τους, το Βελεστίνο.
Με το έργο τους σκοπεύουν να προσφέρουν τη μοναδική ευκαιρία στον επισκέπτη να περιηγηθεί εικονικά στα χνάρια της ζωής του κορυφαίου Έλληνα διαφωτιστή Ρήγα Φεραίου και να θαυμάσει το σπάνιο εκθεσιακό υλικό καθώς και ένα τα πρωτότυπα αντίτυπα της Χάρτας του, που τυπώθηκε το έτος 1797 και φέρει επάνω πλήθος συμβόλων και πληροφοριών.
Οι μαθητές θα επισκεφτούν το χώρο και με τη χρήση πανοραμικής κάμερας με ευρυγώνιο φακό (Α1) θα συλλάβουν διαδοχικές φωτογραφίες από το εσωτερικό του εκθεσιακού χώρου.
Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας κατάλληλο λογισμικό δημιουργίας εικονικής περιήγησης (tour creator) θα δημιουργήσουν ολοκληρωμένο οδηγό τρισδιάστατης περιήγησης (Virtual Tour) παραθέτοντας φωτογραφίες και κείμενο σε επιλεγμένα σημεία ενδιαφέροντος (hotspots).
Στη συνέχεια θα δημοσιεύσουν τον οδηγό καθιστώντας τον γνωστό μέσα από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, τα κοινωνικά δίκτυα καθώς και τους ιστότοπους του σχολείου και του Δήμου Ρήγα Φεραίου.
Επιπλέον οι μαθητές θα μοντελοποιήσουν σε τρισδιάστατη μορφή κάποια από τα νομίσματα που είναι αποτυπωμένα επάνω στη Χάρτα του Ρήγα με σκοπό την ενσωμάτωσή τους στον οδηγό και τη μετέπειτα τρισδιάστατη εκτύπωσή τους (Γ1). Τα εκτυπωμένα νομίσματα θα διατεθούν στη δημοτική επιχείρηση του Δήμου Ρήγα Φεραίου με σκοπό την έκθεσή τους στο Εκθεσιακό Κέντρο Πολιτισμού «Ρήγας Βελεστινλής».
Ο Τομέας Οικονομίας και Διοίκησης θα βοηθήσει στην επικοινωνία και προβολή της δράσης συντάσσοντας Δελτία Τύπου (Ε1 και Ε2) σε τοπικά μέσα ενημέρωσης και αναρτώντας σχετικό υλικό στην ιστοσελίδα του σχολείου και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Βίντεο παρουσίασης της δράσης
Υποδράση 2:
Παραγωγή Ετήσιων Ανθοκομικών και Αρωματικών φυτών με σπόρο και μοσχεύματα και διάθεση στις Σχολικές Μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης καθώς και στη Διεύθυνση Πρασίνου του Δήμου Ρήγα Φεραίου συμμετέχοντας στις εορταστικές δράσεις
Οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος (Β’ και Γ’ τάξεων) σκέφτηκαν να συνεισφέρουν με τις γνώσεις τους, στις εκδηλώσεις που αφορούν τους εορτασμούς για τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821 και θα υλοποιηθούν στον Δήμο Ρήγα Φεραίου, τη γενέτειρα του εθνεγέρτη και εθνομάρτυρα Ρήγα Βελεστινλή. Θα συνεισφέρουν με την δημιουργία ανθοκομικών και αρωματικών φυτών καλύπτοντας ένα μέρος των αναγκών για καλλωπισμό των χώρων, όπου θα υλοποιηθούν οι εορταστικές δράσεις, με στόχο την αισθητική αναβάθμιση του τοπίου. Παράλληλα στα πλαίσια του μαθήματος «Γεωπονία και Αειφόρος Ανάπτυξη» (Α’ ΕΠΑΛ) οι μαθητές θα αντιληφθούν τη μεγάλη συνεισφορά της Γεωπονικής Επιστήμης σε τόσο σημαντικές εορταστικές δράσεις.
Για τη δημιουργία των ανθοκομικών και αρωματικών φυτών θα χρησιμοποιηθεί ο εξοπλισμός που αποκτήθηκε με την δράση που υλοποίησε το σχολείο μας το 2018-19 (πάγκος ριζοβολίας, αυτοματισμοί θέρμανσης και υδρονέφωσης) καθώς και τον μικροεξοπλισμό που αποκτήθηκε με το σχέδιο δράσης 2019-20 (ορμόνη ριζοβολίας, σκαλιστήρια, φυτευτήρια κλπ.).
Δημιουργία των ανθοκομικών φυτών:
Οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος (Β’ και Γ’ τάξεων) θα προετοιμάσουν τα εδαφικά υποστρώματα σε συνεργασία με τους μαθητές της Α’ τάξης. Θα γεμίσουν τις κυψελίδες των σπορείων (Α6, Α8, Α9) με εδαφικό υπόστρωμα (Α4 και Α5) και θα προχωρήσουν σε σπορά των σπόρων (Α2). Στη συνέχεια θα τοποθετήσουν τις κυψελίδες στον θερμαινόμενο πάγκο και θα παρακολουθούν τη διαδικασία φυτρώματος των σπόρων (Α2), περίπου 1000 ανθοκομικών φυτών (πετούνιες, κατηφέδες, σάλβιες κτλ), προσφέροντας τις καλλιεργητικές φροντίδες που απαιτούνται. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αυτής, οι μαθητές θα προετοιμάσουν το χώρο του θερμοκηπίου, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες (θερμοκρασίας και υγρασίας) για να δεχθεί τα νεαρά φυτά που θα προκύψουν. Τα νεαρά αυτά φυτά θα μεταφυτευθούν σε γλαστράκια (Α7) και θα συνεχίσουν την ανάπτυξή τους στο χώρο του θερμοκηπίου, όπου οι μαθητές θα τους παρέχουν τις καλλιεργητικές φροντίδες που απαιτούνται (Α10, Α11, Α12, Α14, Α15, Α17).
Δημιουργία των νεαρών αρωματικών φυτών:
Οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος (Β’ και Γ’ τάξεων) θα προετοιμάσουν τα εδαφικά υποστρώματα σε συνεργασία με τους μαθητές της Α’ τάξης. Θα γεμίσουν τα γλαστράκια (Α7, Α8, Α9) με εδαφικό υπόστρωμα (Α4 και Α5) και παράλληλα θα προετοιμάσουν τα μοσχεύματα, τα οποία θα συλλέξουν από τα μητρικά φυτά (Α3). Στη συνέχεια θα κάνουν εμβάπτιση στην ορμόνη ριζοβολίας (πρώτη ύλη από το σχέδιο 2019-20) τα διάφορα μοσχεύματα και θα τα τοποθετήσουν στα γλαστράκια. Τα γλαστράκια θα τοποθετηθούν στον πάγκο ριζοβολίας και θα παρακολουθούν τη διαδικασία ριζοβολίας των μοσχευμάτων, προσφέροντας τις καλλιεργητικές φροντίδες που απαιτούνται. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αυτής, οι μαθητές θα προετοιμάσουν το χώρο του θερμοκηπίου, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες (θερμοκρασίας και υγρασίας) για να δεχθεί τα νεαρά φυτά που θα προκύψουν. Τα νεαρά αυτά φυτά θα μεταφυτευθούν σε μεγαλύτερα γλαστράκια και θα συνεχίσουν την ανάπτυξή τους στο χώρο του θερμοκηπίου, όπου οι μαθητές θα τους παρέχουν τις καλλιεργητικές φροντίδες που απαιτούνται (Α10, Α11, Α12, Α14, Α15, Α17).
Σε όλες τις παραπάνω ενέργειες θα συμμετέχουν και μαθητές από άλλες σχολικές μονάδες του Βελεστίνου, οι οποίοι στη συνέχεια θα αποτελέσουν τους πολλαπλασιαστές των γνώσεων αλλά και του σχεδίου δράσης που υλοποιείται.
Ο Τομέας Οικονομίας και Διοίκησης θα βοηθήσει στην επικοινωνία και προβολή της δράσης συντάσσοντας Δελτία Τύπου (Ε1 και Ε2) σε τοπικά μέσα ενημέρωσης και αναρτώντας σχετικό υλικό στην ιστοσελίδα του σχολείου και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Κατά την διάρκεια της ημερίδας (υποδράσης 4) θα διατεθούν τα ανθοκομικά φυτά που θα έχουν προκύψει με την προαναφερθείσα διαδικασία.
Υποδράση 3:
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός χώρων συνδυάζοντας γνώσεις της Γεωπονίας και Ανθοκομίας και εγκατάσταση των παραχθέντων φυτών στους χώρους υλοποίησης των εορταστικών δράσεων
Οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος (Β’ και Γ’ τάξεων) σκέφτηκαν να συνεισφέρουν με τις γνώσεις τους, στις εκδηλώσεις που αφορούν τους εορτασμούς για τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821 και θα υλοποιηθούν στον Δήμο Ρήγα Φεραίου, τη γενέτειρα του εθνεγέρτη και εθνομάρτυρα Ρήγα Βελεστινλή.
Θα συνεισφέρουν με τον σχεδιασμό χώρων με γνώμονα αφενός την προστασία του περιβάλλοντος και αφ ετέρου την λειτουργικότητα και την αξιοποίηση όλης της έκτασης, αποσκοπώντας στην αισθητική αναβάθμιση του τοπίου και την εναρμόνιση των κτιριακών κατασκευών αναδεικνύοντας τα αρχιτεκτονικά τους στοιχεία.
Σχεδιασμός χώρων και υλοποίηση της μελέτης:
Οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος (Β’ και Γ’ τάξεων) σε συνεργασία με τους μαθητές της Α’ τάξη, θα εντοπίσουν τους χώρους στο Δήμο Ρήγα Φεραίου, για τους οποίους θα κάνουν τη μελέτη αρχιτεκτονικής τοπίου.
Με προβολές εικόνων και βίντεο στο εργαστήριο του σχολείου θα γίνει αναγνώριση ανθισμένων φυτών με έμφαση στα φυτά που καλλιεργούνται στο σχολείο. Με τον ίδιο τρόπο θα γνωρίσουν οι μαθητές και τους τρόπους φύτευσης παρτεριών. Κατά ομάδες θα αποφασίσουν ποιο τρόπο θα επιλέξουν. Στα πλαίσια του μαθήματος Αρχιτεκτονική τοπίου οι μαθητές θα σχεδιάσουν σε χαρτί (Β1, Β2, Β3, Β4, Β5, Β6, Β7, Β8) τα σχέδια φύτευσης που προτείνονται, ενώ παράλληλα για εξοικείωση θα χρησιμοποιήσουν ελεύθερα λογισμικά για την εκπόνηση του τελικού σχεδιασμού.
Ακολούθως οι μαθητές χρησιμοποιώντας εξοπλισμό που αποκτήθηκε με το σχέδιο δράσης 2019-20, τα φυτά που δημιουργήθηκαν με την υποδράση 2 και τον εξοπλισμό του σχεδίου δράσης 2020-21 (Α16, Β1, Β2, Β3, Β4, Β5, Β6, Β7, Β8) θα υλοποιήσουν τα αρχιτεκτονικής τοπίου σχέδια στους χώρους που έχουν επιλέξει να καλλωπίσουν.
Σε όλες τις παραπάνω ενέργειες θα συμμετέχουν και μαθητές από άλλες σχολικές μονάδες του Βελεστίνου, οι οποίοι στη συνέχεια θα αποτελέσουν τους πολλαπλασιαστές των γνώσεων αλλά και του σχεδίου δράσης που υλοποιείται.
Ο Τομέας Οικονομίας και Διοίκησης θα βοηθήσει στην επικοινωνία και προβολή της δράσης συντάσσοντας Δελτία Τύπου (Ε1 και Ε2) σε τοπικά μέσα ενημέρωσης και αναρτώντας σχετικό υλικό στην ιστοσελίδα του σχολείου και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Υποδράση 4:
Ημερίδα παρουσίασης της δράσης και διάχυσης των αποτελεσμάτων της
Η όλη δράση θα παρουσιαστεί σε μια ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί σε χώρο εκδηλώσεων του ΕΠΑ.Λ. Βελεστίνου. Εκεί θα παρουσιαστούν οι επιμέρους δράσεις της όλης διαδικασίας στους μαθητές των σχολείων, τους γονείς και κηδεμόνες και στους κατοίκους του Δήμου Ρήγα Φεραίου. Τα επιμέρους θέματα που θα παρουσιαστούν στην ημερίδα θα είναι:
- παρουσίαση υποδράσης 1 – προβλήματα, εμπειρίες και οφέλη με την ολοκλήρωση του έργου, παρουσίαση του ιστοτόπου φιλοξενίας του οδηγού εικονικής περιήγησης
- παρουσίαση υποδράσης 2 – προβλήματα, εμπειρίες και οφέλη με την ολοκλήρωση, διάθεση ανθοκομικών και αρωματικών φυτών
- παρουσίαση υποδράσης 3 – προβλήματα, εμπειρίες και οφέλη με την ολοκλήρωση
- την εμπειρία από τη συνεργασία του ΕΠΑ.Λ. Βελεστίνου με το Δήμο Ρήγα Φεραίου και τις άλλες σχολικές μονάδες (καλεσμένοι ομιλητές)
- το όφελος της τοπικής κοινωνίας από τη συγκεκριμένη δράση (καλεσμένοι ομιλητές)
- ο ρόλος και η σημασία του ΕΠΑ.Λ. Βελεστίνου αλλά και της Τεχνικής – Επαγγελματικής εκπαίδευσης στην ευρύτερη περιοχή.
Ο Τομέας Οικονομίας και Διοίκησης θα βοηθήσει στην επικοινωνία και προβολή της δράσης συντάσσοντας Δελτία Τύπου (Ε1 και Ε2) σε τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Η ΠΟΡΕΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΜΗΝΙΑΙΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2021