mnae logo 1

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΜΝΑΕ

Το σχολείο κατά τα σχολικά έτη 2019-20 και 2020-21 υλοποιεί σχέδιο δράσης με τίτλο "ΜΙΑ 3D ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΗΣ ΥΠΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΝΗΣ ΜΕ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΟΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΑΧΑΝΟΚΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΦΥΤΩΝ".

Το σχέδιο εντάσσεται   στο πλαίσιο της υλοποίησης της πράξης «Υποστήριξη και διαχείριση των σχεδίων δράσης του έργου μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ» μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευση και διά βίου μάθηση 2014 - 2020» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διαχειριστή του έργου το Κέντρο Διάδοσης και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ».

Στο έργο συμμετέχουν μαθητές από τους τρεις τομείς του σχολείου, Γεωπονίας, Πληροφορικής, Διοίκησης - Οικονομίας ενώ την επίβλεψη έχουν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί Βασίλειος Χατζηθεοδώρου, Γεωπόνος  - υπεύθυνος του έργου και Μαρία Συκοπούλου, Πληροφορικής - συνεργαζόμενη στο έργο.

 

Το σχέδιο χωρίζεται σε τρεις υποδράσεις:

 

Υποδράση 1

Κατασκευή μοντέλου απεικόνισης σε τρισδιάστατο εκτυπωτή, του φράγματος και της αυτόματης διοχέτευσης των υδάτων στο υπάρχον δίκτυο άρδευσης του Δήμου Ρήγα Φεραίου

Οι μαθητές του τομέα Πληροφορικής του σχολείου αναζήτησαν καινοτόμες μεθόδους ορθής διαχείρισης και εκμετάλλευσης των φυσικών υδάτινων πόρων της περιοχής τους. Προβληματιζόμενοι επάνω στο φαινόμενο του στερέματος υπάρχουσας πηγής νερού στην περιοχή, πρότειναν την κατασκευή ενός υδατοφράγματος σε επιλεγμένο σημείο όπου συγκεντρώνονται όμβρια ύδατα και την εκμετάλλευση αυτών για άρδευση των λαχανόκηπων της περιοχής. Γι αυτό το λόγο θα κατασκευάσουν σχετικό μοντέλο απεικόνισης και θα προσαρτήσουν αυτόματο ρομποτικό μηχανισμό για τον έλεγχο της ροής των υδάτων και διοχέτευσής τους σε κατάλληλα διαμορφωμένο αρδευτικό δίκτυο.

Αρχικά θα δημιουργήσουν τρισδιάστατο ψηφιακό χάρτη της περιοχής του Βελεστίνου με κατάλληλο λογισμικό δημιουργίας (3D – Maps)  και στη συνέχεια θα εκτυπώσουν το αντίστοιχο μοντέλο απεικόνισης με τη βοήθεια τρισδιάστατου εκτυπωτή εξωτερικού συνεργάτη.

Στη συνέχεια θα χρησιμοποιήσουν το μοντέλο ως πρότυπο για την κατασκευή μακέτας η οποία θα απεικονίζει τμήμα του εδάφους, φράγμα, ρομποτικό σύστημα ελέγχου ροής των υδάτων και δίκτυο διοχέτευσης αυτών στις γύρω περιοχές.

Παράλληλα σε κοινές συναντήσεις με τους μαθητές του τομέα Γεωπονίας θα ενημερωθούν και θα αναζητήσουν πληροφορίες σχετικά με τις αρδευτικές ανάγκες των φυτών και θα μελετήσουν τις κλιματολογικές συνθήκες ώστε να διαχειριστούν κατάλληλα τη ροή του νερού.

Τέλος θα προγραμματίσουν τους αυτοματισμούς σύμφωνα με τα δεδομένα που συγκέντρωσαν και θα θέσουν σε λειτουργία το έργο στο σύνολό του.

 

Υποδράση 2

Παραγωγή πολλαπλασιαστικού υλικού παραδοσιακών ποικιλιών και διάθεση σε ντόπιους μικροκαλλιεργητές

Οι μαθητές του σχολείου σκέφτηκαν να καλύψουν την απουσία του πολλαπλασιαστικού υλικού παραδοσιακών ποικιλιών στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Ρήγα Φεραίου και να παράγουν λαχανοκομικά φυτά, τα οποία θα διαθέσουν σε ντόπιους μικροπαραγωγούς με σκοπό τη διατήρηση των φυσικών πόρων και την προστασία του περιβάλλοντος. Η σκέψη αυτή των μαθητών αποτελεί συνέχιση του περσινού σχεδίου δράσης, διότι θα χρησιμοποιηθεί μέρος του γενετικού υλικού που συλλέχθηκε και του εξοπλισμού για τη δημιουργία των νεαρών φυταρίων.

  • Καθαρισμός του χώρου του θερμοκηπίου – επιδιόρθωση ζημιών στην κατασκευή και την κάλυψη.
  • Τοποθέτηση πάγκων για τα φυτά, σύνδεση αρδευτικού δικτύου και τοποθέτηση μονάδας θέρμανσης.
  • Προμήθεια σπόρων ανθοκομικών φυτών και μητρικές φυτείες μοσχευμάτων πολυετών καλλωπιστικών.
  • Προμήθεια εδαφικών υποστρωμάτων, κυψελών σπορείου και γλαστράκια μεταφύτευσης.
  • Προετοιμασία και ρύθμιση του θερμαινόμενου σπορείου του σχολείου
  • Προετοιμασία και ρύθμιση ριζωτηρίου (σύστημα υδρονέφωσης του σχολείου).
  • Γέμισμα των κυψελίδων των σπορείων με εδαφικό υπόστρωμα και σπορά των σπόρων.
  • Έλεγχος συνθηκών θερμοκηπίου (θερμοκρασία, υγρασία) αναμονή φυτρώματος.
  • Μεταφύτευση φυτών από το σπορείο σε γλαστράκια και τοποθέτηση στους πάγκους του θερμοκηπίου.
  • Καλλιεργητικές φροντίδες κατά την πρώτη ανάπτυξη των φυτών (θέρμανση, άρδευση, λίπανση) κατά την πρώτη ανάπτυξη των φυτών.
  • Φροντίδα για την άνθηση των φυτών.
  • Παραλαβή φυλλοφόρων μοσχευμάτων από τις μητρικές φυτείες των καλλωπιστικών και ορμόνες ριζοβολίας.
  • Τοποθέτηση των μοσχευμάτων στην υδρονέφωση.
  • Φροντίδα για τη σωστή λειτουργία της υδρονέφωσης μέχρι τη ριζοβολία των μοσχευμάτων.
  • Εγκλιματισμός των φυτών μετά την υδρονέφωση.

Πολλές φορές ανέπτυξαν τους προβληματισμούς τους και συμμετείχαν ενεργά σε θέματα που αφορούν την χρήση των φυσικών πόρων. Οι φυσικοί πόροι του πλανήτη είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωση και την ανάπτυξη του ανθρώπινου πληθυσμού. Έννοιες όπως η χλωρίδα, η βιοποικιλότητα και η ποιότητα των υδάτων βρίσκονται στο επίκεντρο των στρατηγικών που αναπτύσσονται σε παγκόσμια κλίμακα, ώστε πρόοδος και αειφόρος ανάπτυξη να είναι δυνατές και στο μέλλον υπό την προϋπόθεση ότι θα είναι συμβατές με τη διατήρηση των φυσικών πόρων και την προστασία του περιβάλλοντος. Οι μαθητές σκέφτηκαν να καλύψουν την απουσία του πολλαπλασιαστικού υλικού παραδοσιακών ποικιλιών στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Φερών και να παράγουν αφενός ανθοκομικά φυτά, τα οποία θα τα διαθέτουν για τον καλλωπισμό πάρκων του οικείου Δήμου και αφετέρου λαχανοκομικά φυτά, τα οποία θα διαθέτουν σε ντόπιους μικροπαραγωγούς με σκοπό τη διατήρηση των φυσικών πόρων και την προστασία του περιβάλλοντος.

 

Υποδράση 3

Παραγωγή αρωματικών ποωδών πολυετών φυτών με μοσχεύματα από μητρικά φυτά και διάθεση στις Σχολικές Μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ρήγα Φεραίου καθώς και στη Διεύθυνση Πρασίνου του Δήμου

Από την αρχαιότητα οι Έλληνες χρησιμοποιούσαν τα αρωματικά φυτά για τις θεραπευτικές ιδιότητές τους και για τη διατροφική τους αξία. Ο Ιπποκράτης πίστευε ότι η ασθένεια ήταν στην ουσία μια ανισορροπία μεταξύ των βασικών στοιχείων μέσα στο σώμα, και η κατάλληλη χρήση των βοτάνων θα μπορούσε να αποκαταστήσει αυτή την χαμένη ισορροπία. Οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος έχοντας τις παραπάνω γνώσεις, σκέφτηκαν να τις μοιραστούν και να φέρουν σε επαφή τους μαθητές των Σχολικών Μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ρήγα Φεραίου με τον πλούσιο κόσμο των αρωματικών φυτών. Αποφάσισαν να δημιουργήσουν αρωματικά φυτά σε συνεργασία με τους μαθητές των άλλων σχολικών μονάδων και στη συνέχεια να τους τα προσφέρουν για να δημιουργήσουν και αυτοί ένα μικρό κήπο, πλούσιο σε αρώματα. Τέλος θα προσφέρουν στη Διεύθυνση Πρασίνου του Δήμου Ρήγα Φεραίου, αρωματικά φυτά για να διακοσμήσουν και να ομορφύνουν τις πλατείες. Για τη δημιουργία των αρωματικών φυτών θα χρησιμοποιηθεί ο εξοπλισμός που αποκτήθηκε με την δράση που υλοποίησε το σχολείο μας το 2018-19 (πάγκος ριζοβολίας, αυτοματισμοί θέρμανσης και υδρονέφωσης).

Ο Τομέας Οικονομίας και Διοίκησης θα βοηθήσει στην επικοινωνία και προβολή της δράσης συντάσσοντας Δελτία Τύπου σε τοπικά μέσα ενημέρωσης και αναρτώντας σχετικό υλικό στην ιστοσελίδα του σχολείου και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 Κατά την πορεία εξέλιξης του σχεδίου συντάχθηκαν οι παρακάτω μηνιαίες αναφορές

Αναφορά Μαΐου 2020

Αναφορά Ιουλίου 2020

Αναφορά Σεπτεμβρίου 2020

Αναφορά Οκτωβρίου 2020

 

Ημερίδα Παρουσίασης Σχεδίου Δράσης - Οκτώβριος 2020

Εμφανίσεις: 271

Δράσεις - Εργασίες Μαθητών

Ευρωπαϊκά Προγράμματα

Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ

Τομέας Γεωπονίας

Οι επιστήμες της Γεωπονίας αλλά και Τεχνολογίας Τροφίμων...

Τομέας Γεωπονίας

Άτομα με ενδιαφέροντα και κλίση στα οικονομικά...

Τομέας Διοίκησης

Οι ανάγκες της αγοράς εργασίας συνεχώς μεταβάλλονται.

Τομέας Πληροφορικής