Στα πλαίσια της Γεωργίας Ακριβείας το ΕΠΑ.Λ. Βελεστίνου συλλέγει, μεταδίδει μετεωρολογικά δεδομένα της περιοχής και παράλληλα παρέχει πληροφορίες για τη δομή των εδαφών στα πάρκα του Δήμου Ρήγα Φεραίου, υποστηρίζοντας και τη συντήρησή τους

 Το σχολείο κατά τα σχολικό έτος 2021-22 υλοποιεί σχέδιο δράσης με τίτλο "Στα πλαίσια της Γεωργίας Ακριβείας το ΕΠΑ.Λ. Βελεστίνου συλλέγει, μεταδίδει μετεωρολογικά δεδομένα της περιοχής και παράλληλα παρέχει πληροφορίες για τη δομή των εδαφών στα πάρκα του Δήμου Ρήγα Φεραίου, υποστηρίζοντας και τη συντήρησή τους".

Το σχέδιο εντάσσεται   στο πλαίσιο της υλοποίησης της πράξης «Υποστήριξη και διαχείριση των σχεδίων δράσης του έργου μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ» μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευση και διά βίου μάθηση 2014 - 2020» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διαχειριστή του έργου το Κέντρο Διάδοσης και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ».

Στο έργο συμμετέχουν μαθητές από τους τρεις τομείς του σχολείου, Γεωπονίας, Πληροφορικής, Διοίκησης - Οικονομίας ενώ την επίβλεψη έχουν αναλάβει ο υπεύθυνος του έργου εκπαιδευτικός Βασίλειος Χατζηθεοδώρου - Γεωπόνος και οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί του σχολείου, Βάιος Λιαπόπουλος, Μαρία Συκοπούλου, Αποστολία Αργύρη, Άννα Τσινίδου, Αθανάσιος Κυρζόγλου, Ελένη Πέππα.

Το έργο αποτελείται από τέσσερις επιμέρους υποδράσεις.

ΥΠΟΔΡΑΣΗ _ 1

Τίτλος: Το ΕΠΑ.Λ. Βελεστίνου συλλέγει, μεταδίδει μετεωρολογικά δεδομένα της περιοχής, στα πλαίσια της γεωργίας ακριβείας

Για τον αγροτικό κόσμο, ο καιρός είναι ο αστάθμητος παράγοντας που μπορεί να καταλύσει στιγμιαία κάθε καρποφόρα προσπάθεια και να επιφέρει καταστροφές και οικονομικό μαρασμό. Επιπλέον, είναι γνωστό ότι τα κύρια μετεωρολογικά φαινόμενα καθορίζουν τις βιολογικές δραστηριότητες και τη ζημιογόνο ή όχι δράση των ασθενειών των φυτών. Για τη θωράκιση απέναντι στα καιρικά φαινόμενα αλλά και στις ασθένειες των φυτών, μια από τις πιο αποτελεσματικές επενδύσεις αποτελεί η ύπαρξη ενός Μετεωρολογικού Σταθμού. Ένας ΜΣ μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο στα χέρια του παραγωγού, με μικρό κόστος και με απεριόριστα πλεονεκτήματα. Στα πλαίσια της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών και των εφαρμογών τους, οι μετεωρολογικοί σταθμοί μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο μελέτης για τους μαθητές.

Οι μαθητές (Α΄ τάξης με την συνεργασία Β΄ και Γ΄) αφού διαβάσουν τα χαρακτηριστικά του μετεωρολογικού σταθμού και αναζητήσουν πληροφορίες στο διαδίκτυο για τις μεταβλητές που καταγράφει (όπως βροχόπτωση, θερμοκρασία, υγρασία ταχύτητα ανέμου, κατεύθυνση ανέμου κλπ), στη συνέχεια θα παρουσιαστεί σε αυτούς, το πλαίσιο της γεωργίας ακριβείας και τα οφέλη που προσφέρει. Οι μαθητές θα συναρμολογήσουν τον μετεωρολογικό σταθμό και θα τον εγκαταστήσουν στην ταράτσα του ΕΠΑ.Λ. Βελεστίνου. Στη συνέχεια οι μαθητές της Α΄ τάξης στα πλαίσια του μαθήματος «Εφαρμογές πληροφορικής» και με τη βοήθεια του συστήματος weatherlink θα κατεβάζουν τα δεδομένα σε ηλεκτρονικό υπολογιστή του σχολείου. Επίσης με την κατάλληλη εκπαίδευση θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρούν σε σύνταξη δελτίων καθώς τα δεδομένα μπορούν να εξάγονται στις περισσότερες βάσεις δεδομένων και προγράμματα εργασίας. Τέλος θα δημιουργήσουν ξεχωριστή ιστοσελίδα στον ιστότοπο του σχολείου, την οποία θα μπορούν να επισκέπτονται αγρότες, μαθητές, εκπαιδευτικοί και άλλοι ενδιαφερόμενοι, προκειμένου να αντλήσουν πληροφορίες για τα μετεωρολογικά δεδομένα της περιοχής.

ΥΠΟΔΡΑΣΗ _ 2

Τίτλος: Το ΕΠΑ.Λ. Βελεστίνου υλοποιεί μηχανική ανάλυση εδάφους σε πάρκα του Δήμου Ρήγα Φεραίου και παρεμβαίνει με αρχιτεκτονικό σχεδιασμό χώρων συνδυάζοντας γνώσεις της Γεωπονίας και Ανθοκομίας

Διεξαγωγή εδαφολογικών αναλύσεων

Οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος (Β΄ και Γ΄ τάξεων) και με τη συμμετοχή της Α΄ τάξης θα πραγματοποιήσουν ανάλυση εδαφικών δειγμάτων, τα οποία προηγουμένως θα έχουν συλλέξει από τις καθορισμένες θέσεις εγκατάστασης φυτών (Α8 και Α9).

Συγκεκριμένα, θα συλλέξουν αντιπροσωπευτικά δείγματα εδάφους από τους υπό διαμόρφωση χώρους, θα αεροξηράνουν το έδαφος στις εγκαταστάσεις του σχολείου και στη συνέχεια θα το προετοιμάσουν για ανάλυση. Κατά την προετοιμασία, θα λειοτριβίσουν το έδαφος και θα το κοσκινίσουν σε κόσκινο με διάμετρο οπών μικρότερη των 2mm. Στη συνέχεια, θα παρασκευάσουν τα απαραίτητα διαλύματα για τις αναλύσεις, που αφορούν τον προσδιορισμό της μηχανικής σύστασης του εδάφους.

Για τον προσδιορισμό της μηχανικής (κοκομμετρικής) σύστασης του εδάφους, θα εφαρμόσουν την μέθοδο Βουγιούκου, κατά την οποία γίνεται κατάταξη του εδάφους σε διάφορες κλάσεις με βάση την περιεκτικότητά του σε άμμο, ιλύ και άργιλο. Ειδικότερα, οι μαθητές θα δημιουργήσουν πάστα εδάφους με το διάλυμα του μεταφωσφορικού νατρίου  προκειμένου να πραγματοποιηθεί η διάλυση των κολλοειδών του εδάφους. Κατόπιν, η πάστα θα αραιωθεί με απεσταγμένο νερό και θα τοποθετηθεί στη συσκευή ανατάραξης (μίξερ Βουγιούκου), όπου θα επετεύχθη ο διαμερισμός του εδάφους στα συστατικά του (άμμος, ιλύς και άργιλος). Μετά την ανακίνηση, το αιώρημα θα μεταφερθεί σε κύλινδρο Βουγιούκου, ο οποίος θα συμπληρωθεί με αποσταγμένο νερό. Το αιώρημα θα αναδευτεί με τη χρήση ειδικού αναδευτήρα, μέχρι να ομογενοποιηθεί. Στο ομογενοποιημένο αιώρημα εδάφους, θα μετρηθεί η πυκνότητα και η θερμοκρασία, και με κατάλληλους υπολογισμούς θα προσδιοριστεί η επί τοις εκατό περιεκτικότητα του εδάφους σε άμμο, ιλύ και άργιλο.

Σχεδιασμός χώρων και υλοποίηση της μελέτης:

Θα συνεισφέρουν με τον σχεδιασμό χώρων με γνώμονα αφενός την προστασία του περιβάλλοντος και αφ ετέρου την λειτουργικότητα και την αξιοποίηση όλης της έκτασης, αποσκοπώντας στην αισθητική αναβάθμιση του τοπίου και την εναρμόνιση των κτιριακών κατασκευών αναδεικνύοντας τα αρχιτεκτονικά τους στοιχεία.

Οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος (Β’ και Γ’ τάξεων) σε συνεργασία με τους μαθητές της Α’ τάξη, θα εντοπίσουν τους χώρους στο Δήμο Ρήγα Φεραίου, για τους οποίους θα κάνουν τη μελέτη αρχιτεκτονικής τοπίου.

                Με προβολές εικόνων και βίντεο στο εργαστήριο του σχολείου θα γίνει αναγνώριση ανθισμένων φυτών με έμφαση στα φυτά που καλλιεργούνται στο σχολείο. Με τον ίδιο τρόπο θα γνωρίσουν οι μαθητές και τους τρόπους φύτευσης παρτεριών. Κατά ομάδες θα αποφασίσουν ποιο τρόπο θα επιλέξουν. Στα πλαίσια του μαθήματος Αρχιτεκτονική τοπίου οι μαθητές θα σχεδιάσουν σε χαρτί τα σχέδια φύτευσης που προτείνονται, ενώ παράλληλα για εξοικείωση θα χρησιμοποιήσουν ελεύθερα λογισμικά για την εκπόνηση του τελικού σχεδιασμού.

ΥΠΟΔΡΑΣΗ _ 3

Τίτλος: Παραγωγή Ετήσιων Ανθοκομικών και Αρωματικών φυτών με σπόρο και μοσχεύματα και διάθεση στις Σχολικές Μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης καθώς και στη Διεύθυνση Πρασίνου του Δήμου Ρήγα Φεραίου

       Οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος (Β’ και Γ’ τάξεων) σκέφτηκαν να συνεισφέρουν με τις γνώσεις τους, στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό σε πάρκα του Δήμου Ρήγα Φεραίου. Θα συνεισφέρουν με την δημιουργία ανθοκομικών και αρωματικών φυτών καλύπτοντας ένα μέρος των αναγκών για καλλωπισμό των χώρων. Παράλληλα στα πλαίσια του μαθήματος «Γεωπονία και Αειφόρος Ανάπτυξη» (Α’ ΕΠΑΛ) οι μαθητές θα αντιληφθούν τη μεγάλη συνεισφορά της Γεωπονικής Επιστήμης στην ψυχική ανάταση των επισκεπτών στα πάρκα.

Για τη δημιουργία των ανθοκομικών και αρωματικών φυτών θα χρησιμοποιηθεί ο εξοπλισμός που αποκτήθηκε με την δράση που υλοποίησε το σχολείο μας το 2018-19 (πάγκος ριζοβολίας, αυτοματισμοί θέρμανσης και υδρονέφωσης)

Δημιουργία των ανθοκομικών φυτών:

Οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος (Β’ και Γ’ τάξεων) θα προετοιμάσουν τα εδαφικά υποστρώματα σε συνεργασία με τους μαθητές της Α’ τάξης. Θα γεμίσουν τις κυψελίδες των σπορείων με εδαφικό υπόστρωμα και θα προχωρήσουν σε σπορά των σπόρων. Στη συνέχεια θα τοποθετήσουν τις κυψελίδες στον θερμαινόμενο πάγκο και θα παρακολουθούν τη διαδικασία φυτρώματος των σπόρων, περίπου 1000 ανθοκομικών φυτών (πετούνιες, κατηφέδες, σάλβιες κτλ), προσφέροντας τις καλλιεργητικές φροντίδες που απαιτούνται. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αυτής, οι μαθητές θα προετοιμάσουν το χώρο του θερμοκηπίου, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες (θερμοκρασίας και υγρασίας) για να δεχθεί τα νεαρά φυτά που θα προκύψουν. Τα νεαρά αυτά φυτά θα μεταφυτευθούν σε γλαστράκια και θα συνεχίσουν την ανάπτυξή τους στο χώρο του θερμοκηπίου, όπου οι μαθητές θα τους παρέχουν τις καλλιεργητικές φροντίδες που απαιτούνται.

Δημιουργία των νεαρών αρωματικών φυτών:

Οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος (Β’ και Γ’ τάξεων) θα προετοιμάσουν τα εδαφικά υποστρώματα σε συνεργασία με τους μαθητές της Α’ τάξης. Θα γεμίσουν τα γλαστράκια με εδαφικό υπόστρωμα  και παράλληλα θα προετοιμάσουν τα μοσχεύματα, τα οποία θα συλλέξουν από τα μητρικά φυτά. Στη συνέχεια θα κάνουν εμβάπτιση στην ορμόνη ριζοβολίας τα διάφορα μοσχεύματα και θα τα τοποθετήσουν στα γλαστράκια. Τα γλαστράκια θα τοποθετηθούν στον πάγκο ριζοβολίας και θα παρακολουθούν τη διαδικασία ριζοβολίας των μοσχευμάτων, προσφέροντας τις καλλιεργητικές φροντίδες που απαιτούνται. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αυτής, οι μαθητές θα προετοιμάσουν το χώρο του θερμοκηπίου, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες (θερμοκρασίας και υγρασίας) για να δεχθεί τα νεαρά φυτά που θα προκύψουν. Τα νεαρά αυτά φυτά θα μεταφυτευθούν σε μεγαλύτερα γλαστράκια και θα συνεχίσουν την ανάπτυξή τους στο χώρο του θερμοκηπίου, όπου οι μαθητές θα τους παρέχουν τις καλλιεργητικές φροντίδες που απαιτούνται.

Σε όλες τις παραπάνω ενέργειες θα συμμετέχουν και μαθητές από άλλες σχολικές μονάδες του Βελεστίνου, οι οποίοι στη συνέχεια θα αποτελέσουν τους πολλαπλασιαστές των γνώσεων αλλά και του σχεδίου δράσης που υλοποιείται.

Κατά την διάρκεια της ημερίδας (υποδράσης 4) θα διατεθούν τα ανθοκομικά φυτά που θα έχουν προκύψει με την προαναφερθείσα διαδικασία.

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΥΠΟΔΡΑΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗΣ

Τίτλος: Ημερίδα παρουσίασης της δράσης και διάχυσης των αποτελεσμάτων της

       Η όλη δράση θα παρουσιαστεί σε μια ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί σε χώρο εκδηλώσεων του ΕΠΑ.Λ. Βελεστίνου. Εκεί θα παρουσιαστούν οι επιμέρους δράσεις της όλης διαδικασίας στους μαθητές των σχολείων, τους γονείς και κηδεμόνες και στους κατοίκους του Δήμου Ρήγα Φεραίου. Τα επιμέρους θέματα που θα παρουσιαστούν στην ημερίδα θα είναι:

- παρουσίαση υποδράσης 1 – προβλήματα, εμπειρίες και οφέλη με την ολοκλήρωση του έργου, παρουσίαση του ιστοτόπου φιλοξενίας των μετεωρολογικών δεδομένων

- παρουσίαση υποδράσης 2 – προβλήματα, εμπειρίες και οφέλη με την ολοκλήρωση

- παρουσίαση υποδράσης 3 – προβλήματα, εμπειρίες και οφέλη με την ολοκλήρωση

- την εμπειρία από τη συνεργασία του ΕΠΑ.Λ. Βελεστίνου με το Δήμο Ρήγα Φεραίου και τις άλλες σχολικές μονάδες (καλεσμένοι ομιλητές)

- το όφελος της τοπικής κοινωνίας από τη συγκεκριμένη δράση (καλεσμένοι ομιλητές)

- ο ρόλος και η σημασία του ΕΠΑ.Λ. Βελεστίνου αλλά και της Τεχνικής – Επαγγελματικής εκπαίδευσης στην ευρύτερη περιοχή.

Ο Τομέας Οικονομίας και Διοίκησης θα βοηθήσει στην επικοινωνία και προβολή της δράσης συντάσσοντας Δελτία Τύπου (Ε1 και Ε2) σε τοπικά μέσα ενημέρωσης και αναρτώντας σχετικό υλικό στην ιστοσελίδα του σχολείου και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

 

Η ΠΟΡΕΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΜΗΝΙΑΙΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2022

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2022

ΜΑΡΤΙΟΣ 2022

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022

ΜΑΪΟΣ 2022

 ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ - ΜΑΙΟΣ 2022

 

Kατά τη διάρκεια εξέλιξης του σχεδίου οι μαθητές συνέταξαν ενδεικτικά Δελτία Καιρικών Συνθηκών για την περιοχή του Βελεστίνου σε διαφορετικές ημερομηνίες και τα οποία φαίνονται παρακάτω:

Χαρτες καιρού1

  Χαρτες καιρού

 

Επίσης, σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό οι μαθητές πραγματοποίησαν ανάλυση μηχανικής σύστασης εδάφους και κατέγραψαν τα αποτελέσματα:

  Διαφάνεια1Διαφάνεια2

 

 

Εμφανίσεις: 236

Δράσεις - Εργασίες Μαθητών

Ευρωπαϊκά Προγράμματα

Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ

Τομέας Γεωπονίας

Οι επιστήμες της Γεωπονίας αλλά και Τεχνολογίας Τροφίμων...

Τομέας Γεωπονίας

Άτομα με ενδιαφέροντα και κλίση στα οικονομικά...

Τομέας Διοίκησης

Οι ανάγκες της αγοράς εργασίας συνεχώς μεταβάλλονται.

Τομέας Πληροφορικής